MESMERIZING NON E' SOLTANTO UN BLOG, MA UN CONTENITORE DI CONTENUTI DIGITALI CHE PARLA DELLA STORIA E DELLE PERSONE CHE SONO DIETRO LA SCENA DEL FASHION SYSTEM. IN PARTCOLARE SI INTERESSA DI MUSICA, ARTE, CINEMA E COME INFLUENZANO LA MODA. LA MODA E' ARTE APPLICATA. LA MISSIONE E' QUELLA DI "CREARE UN CLUSTER" PER UN FUTURO CONNUBIO TRA FASHION E NUOVI MEDIA
MESMERIZING IS NOT ONLY A BLOG , BUT A DIGITAL CONTENT THAT TALK ABOUT CONCEPTS AND PEOPLE BEHIND THE FASHION SYSTEM SCENE AND HISTORY. PRTICULARLY WANT TO TELL MORE ABOUT MUSIC, ART AND CINEMA AND HOW THEY INFLUENCE FASHION. THE LANGUAGE OF FASHION IS APPLIED ART. THE MISSION IS TO "CREATE A CLUSTER" FOR A FUTURE IN FASHION AND NEW MEDIA COMMUNICATIONS

INTERACTION

Seguendo il pensiero che "il nuovo lusso è la sperimentazione" lascio alcune immagini dell'installazione dell'artista giapponese Tokujin Yoshioka per Hermes.

Following the thought that "the new luxury is testing" I leave some pictures of the installation of the japanese Tokujin Yoshioka for Hermes.
La sincronia tra un soffio reale e il soffio simulato dall'immagine video, esaltano la leggerezza dei foulard in seta di Hermes e mettono in evidenza il must della maison.

The synchrony between a real blow and blow simulated on the video image, enhance the ligghtness of Hermes silk scarves and highlight the must teh house.
La produzione di digital content e la proposta di novità attraverso di essi, diventa sempre più necessario per brands che hanno intenzione di emergere ed essere rilevanti sul web. E seguendo il pensiero di John Perry Barlow sul Cyberspazio e sul cambiamento di concetti quali proprietà, espressione, identità, movimento e contesto, sono convinta che nell'ambito dell'advertisement: i brands diventeranno dei media, perchè avranno sempre più bisogno di produrre contenuti.

The production of digital content and the proposed new through them, it become sincreasingly necessary for brands that they are going to emerge and be relevant anywhere. And following the thought of John Perry Barlow on Cyberspace and the changing concepts of property, expression, identity, movement, and context, I am convinced that within advertisement: the brands will become the media, because they will increasingly need to produce contents.
Nonostante, l'efficacia e l'eleganza dell'installazione, penso che si possa ideare e realizzare qualcosa di ancora più efficace, che non consideri soltanto l'uso di linguaggi contaminati.

However, the effectiveness and elegance of the installation, I think we can create and make something even more effective, not only consider the use of contaminated languages​​.